Nem tudod miről posztolj? Itt van pár tipp

A nagy ügynökségek kreatív részlegein semmitől sem rettegnek olyan zsigeri módon, mint amit úgy neveznek, hogy fehér papír szindróma. A te vállalkozásoddal valószínűleg semmi drámai nem történik, ha egy-egy poszt kimarad, azonban egy ügynökségnél, ahol ebből élnek, ez dráma.

marketing-tippek

Ha én vagyok a szövegíró, akkor tudom, hogy itt a határidő, mindjárt jön az account vagy a projekt menedzser és élve megesz. Örülj, hogy ettől nem kell paráznod, olvass el egy pár tippet tőlünk, hogy megjöjjön az ihleted.

  • Nézz szét a konkurenciánál. Képet, posztot „lopni” gáz, onnan inspirálódni egyáltalán nem az. Sok lájk érkezett valamelyik posztjukra? Készíts te is egy hasonlót!
  • Éld bele magad a célközönség vagy szegmens helyzetébe. Egyébként perszónákat készítettél már? Ha igen, vedd elő az egyiket, könnyebb dolgod lesz. Írj róla, a problémájáról.
  • Vesézz ki egy ügyfélszolgálati problémát. Menj le az értékesítőkhöz, beszélgess velük, vagy kérdezd meg az ügyfeleket direktben a céggel kapcsolatos kérdésekről.
  • Az előző gondolat nyomán gyűjts módszeresen testimonialeket. Kérdezd meg a vevőt személyesen, vagy kérd meg az ügyfélkapcsolatosokat, hogy kérdezzék meg a vevőket és kérjék az engedélyüket a vélemény publikálásához. Nincs hitelesebb dolog, mint ha ót mondanak rólad a vevőid.
  • Írj arról, hogyan dolgoztok. Milyen módszerekkel, milyen eszközökkel, milyen alapanyagokkal.
  • Írj arról, hogyan dolgoztok. (Ez már volt az előbb. De nem!) Írj arról, milyen elveket vallotok. Mi fontos nektek, milyen értékeket tart a cég fontosnak. Posztolj ezekről az értékekről.
  • Mutasd be a kollégákat. Fotózd vagy fotóztasd le őket, mutasd be a hátterüket és hogy miért szeretnek itt dolgozni vagy mi a kedvenc bármilyük.
  • Tedd személyessé. Mutassa be a cég termékét / szolgáltatását valaki. Nem kell, hogy a cég arca legyen, legközelebb más lesz ott. Te is lehetsz az.
  • Készíts kreatív fotókat. Vidd ki a terméket valami más környezetbe, mint a megszokott, fotózd le ott.
  • Próbálj ki művészeti ágakat. Készíts egy termékfotót (vagy kérj fel egy fotóst hozzá) és add ki a grafikusnak, hogy valamelyik ismert művészeti stílusban dolgozza fel.
  • Készíts olyan posztot, ami bevonja a célközönséget. Kérd ki a véleményüket. Készíts egy szavazást vagy egy kérdőívet.
  • Írj a terveitekről. Mire készültök nagyon, mi az, amire már nagyon vártok, vagy vágytok, cégként.
  • Készíts tudásmegosztó posztot, írj arról, amiben ti vagytok a legjobbak. Kérdezd meg az adott területhez értő kollégát, hogy hogyan csináljátok, mik a tippjei és trükkjei és készíts ebből posztot.
  • Írj arról, hogy a vevőiteknek milyen választási lehetőségei vannak még akkor, amikor az általatok kínált terméket vagy szolgáltatást keresik. A saját posztod, természetes, ha egy kicsit magad felé hajlik a kezed benne.
  • Nézd meg a naptárat, hogy milyen világnapok vannak, amik a cégednek vagy a célközönségednek fontosak. Írj ezekről, ünnepeld meg őket egy poszttal!
  • Nézd át a Google Ads kampányotokat és a Google Search Console fiókotokat, főként azt, hogy milyen keresési kifejezésekkel találnak meg benneteket. Garantált inspiráció.

A lehetséges témák száma végtelen. Van persze kivétel, például, ha egyetlen vevőnek dolgoztok és sose akartok még egyet szerezni. Reméljük, megvan az inspirációd. Ha még most sincs, akkor annak más oka van, menj és sétálj egyet, szellőztesd ki a fejed.