A közösségi média platformok fejlesztése általános folyamat, éppen ezért nem is meglepő, hogy az elmúlt hónapban az influencer oldalak háza tájáról új hírek érkeztek ebben a témában.
Egy-két praktika a marketingesek számára is tartogathat érdekességeket.
Szankciók
A közösségi oldal algoritmusai már elkezdték ignorálni azokat a webhelyeket, amelyek nem lettek mobilra optimalizálva. Az oldalad roppant egyszerűen akadhat fenn a szűrőn: a Facebook figyeli a weboldalak betöltési sebességét, ennek megfelelően rangsorol. Így ha hirdetnéd a weboldalad, ezzel mindenképpen legyél tisztában, vagy végezd el a szükséges változtatásokat.
Automatikus videólejátszás
A Facebook arról is gondoskodott, hogyha végigpörgeted a hírfolyamodat, mindenképpen lásd és halld a videókat. A készítők számára ez ideális lehet, viszont egy átlag felhasználónak zavaró, ha a hangos videó egyszer csak elindul, rosszabb esetben akár meg is ijeszti őt. Nem mellesleg egy reprezentatív kutatás szerint a felhasználók 85%-a a hang nélküli videókat nézi szívesebben.
Instagram Live
Az Instagram is elindította videóchates funkcióját, ahol élő műsorokat, videókat vehetsz fel és tehetsz közzé az Instagram Storyban. Most már minden lehetőség adott ahhoz, hogy vállalkozásodnak cross marketinget csinálj Instagram és Facebook oldalról is.
Követhető hozzászólások
Az Instagram és a Facebook egy kis változást vezetett be, amely megkönnyíti a felhasználók elköteleződését és interaktivitását. Sokkal könnyebb lesz követnünk, hogyha egy barátunk hozzászólt valamihez, nem kell keresnünk, ugyanis a “menetes” hozzászólásnak köszönhetően egyből láthatjuk melyik barátunk mihez szól hozzá.
YouTube
Alkalmazáson belüli üzenetküldés
Két fontos dolog is bevezetésre került: a saját csatornánkon keresztül már tudunk üzenetet is küldeni, sőt, a függőleges és négyzetes videókat szintén megnézhetjük az új frissítéseknek köszönhetően.
Az új, alkalmazáson belüli üzenetküldés lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy barátaikkal megosszák a videókat, anélkül, hogy el kellene hagyniuk az alkalmazást.
Ez mindenképpen hatalmas előrelépés és ott tartó erőt ad a felületnek. A függőleges videókat eddig a Snapchatkezelte legjobban, mögötte a Facebook és az Instagram is ott sorakoztak.