Sikeres vállalkozó akar lenni? Ezt az 5 dolgot alakítsa át a Facebook-oldalán

sikeres_facebook

2016-ban Zuckerberg bejelentette, hogy napi szinten 1180000000 felhasználó használja aktívan a legnagyobb közösségi oldalt! Egy ilyen szám hatalmas lehetőség arra, hogy valaki a saját márkáját reklámozhassa, csak éppen nem mindegy, miként tűnik ki a tömegből vagy tesz szert versenyelőnyre – akár apró dolgokkal.

sikeres_facebook
sikeres_facebook

Egy Facebook-oldal sok lehetőséget rejt magában: nem csak saját magunkat, de vállalkozásunk imidzsét is közvetíthetjük rajta, könnyebben érhetjük el a potenciális vevőket, befektetőket. 2017-ben már elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás marketing stratégiájában ne szerepeljen a közösségi oldal. Vegyük számba, hogy mely részeire érdemes leginkább odafigyelni, ehhez adunk most tippeket!

1. A lenyűgöző profil

Vagy ha nem is nyűgözi le a látogatókat, de legalább akadjon meg a szemük az oldalon. Hasonlíthatnánk akár a reggeli öltözködéshez is, amikor az ember igyekszik a legideálisabb ruháit elővenni, ezáltal azt sugallni a külvilág felé, hogy igényes magára. Ugyanez a helyzet a Facebook-oldallal is, hiszen kinek lenne kedve olyan oldalról vásárolni, ahol első ránézésre nincsenek információk, tartalmak, csupán stock fotók? Válasszon egy jó minőségű fotót, párosítson hozzá egy témában passzoló képet, de használhatja az egyesített profilkép és borítókép funkciót is. Ha nem biztos a képek méretét illetően, már több online platformon tud egyedi borítót is készíteni, amelyet a megadott paraméterek alapján (adott esetben borítókép méretben) le tud tölteni.

2. Minőségi tartalmak, sokatmondó videók

Vegyük például, hogy az adott vállalkozásnak van egy alkalmazottakkal teli irodája. Olykor érdemes az oldal követőit is belevonni a cég mindennapjaiba közös képekkel, manapság divatos (live) videókkal, rövid beszámolókkal. Amikor a képeket vagy videókat tölti fel, figyeljen arra, hogy a HD minőséget válassza, hiszen az oldal eléggé jártas a képek lebutításában.

Így csinálja:

1. Nyissa meg a Facebook-alkalmazást a telefonján, és válassza ki a menü           szimbólumot az alsó sarokban.
2. A menüben kattintson a beállításokra.
3. Az előugró ablakban nyomjon rá a fiók beállításokra.
4. Lapozzon lefelé, majd válassza ki a videók és fotók részt.
5. Kapcsolja be a HD feltöltés funkciót.
6. Élvezze, hogy mostantól kiváló minőségű képeket tehet közzé.

3. Automatikus válaszadás

Előfordul, sőt, emberi dolog, hogy valaki nem tud éjjel-nappal a Facebook-oldalával foglalkozni, pontosan ilyen esetekre érdemes egy B tervvel előállni. Ha vállalkozása frissen nyitott és nagy az érdeklődés iránta vagy éppen ellenkezőleg, már több törzsvásárlója, követője is van, akik rendszeresen írnak, érdemes egy udvarias automatikus választ beállítania számukra. Fontos, hogy a szöveg tartalmazza, hogy kollégája vagy ön mielőbb válaszol a levélre, valamint érdemes a megkeresést is megköszönni, ezáltal a levél írója szívesebben veszi tudomásul, hogy várnia kell a sorára.

4. Vevő csábító kedvezmények

Indítson el időszakos promóciókat, nyereményjátékokat, Facebook-ajánlatokat. Ezzel nem csak felkeltheti, de ösztönözheti is követőit a vásárlásra – de ne essen túlzásba, a csak megosztáson alapuló játékok nem mindig érik el a valódi céljaikat. Ha web áruházról beszélünk, találjon ki egy fantáziaszót, amelyet az oldalon egy rubrikába beírva a szemfüles vásárlók kedvezményre tudnak váltani. Ha úgy látja, hogy nagy az érdeklődés, akár pár nappal meg is hosszabbíthatja az ajánlatot, kihangsúlyozva, hogy ez az UTOLSÓ ESÉLY a vásárlásra.

5. Figyelje az eredményeket

Bizonyára észrevette már, hogy a közösségi oldalon többféle mérési eszköz segítségével lehet vizsgálni és elemezni az egyes bejegyzések sikerességét. Kiderülhet hány és milyen nemű ember nézte meg, mennyire volt sikeres a kampány (adott esetben a termék) stb. Az adatok alapján erősítse meg marketing stratégiáját, a sikeresség érdekében érdemes levonni a tanulságot az infóhalmazokból és következőleg hozzájuk igazítva indítani az online kampányokat.

Legfrissebb bejegyzések