Számtalan oka lehet annak, hogy bár viszonylag sok a látogatód a weboldaladon (webshopodban) de kevesen rendelnek meg tőled szolgáltatást, vagy kevesen vásárolnak terméket. Ebben a cikkben összegyűjtöttük neked a legalapvetőbb – lehetséges – okokat, és adunk rá megoldásokat is (Sőt kapsz 5 tippet, hogy tudod növelni az eladásodat)
Azonnal a közepébe
Szerintünk az a legjobb, ha mindenféle bevezetés helyett azonnal mondjuk melyek a leggyakoribb hibák, miért van kevés vásárlód. Mondjuk a legalapabb hibákat.
1: Nem a célcsoportod érkezik az oldalra: ezt nem kell különösebben magyarázni, általában a marketing hibája (vagy éppen a hiánya). Ilyenkor arról van szó, hogy te babakocsit árulsz, de aki az oldaladra jön, ő nem babakocsit akart venni. Vagy nem olyan babakocsit, ami neked van. Ilyenkor azt látod, hogy megérkezik a vásárló, és hamar el is megy az oldaladról, vásárlás nélkül: nem véletlen. Nem ezt a terméket kereste. (A megoldás az, hogy célzottabban terelj látogatót a honlapodra)
2: Lehet gond az árazásoddal: az egyik legegyszerűbb megoldás a rossz árazás, ami egyszerűen azt jelenti, hogy a terméked vagy önmagában drága (akkor is más termékkel nem lehet összehasonlítani) vagy relatív drága, azaz máshol, másnál olcsóbb, ezért ott veszik meg. (Erre nem mindig az akciózás a jó megoldás, lehet elég átgondolni az árazásodat)
3: Lehet gond a konkurencia: egy két kivételtől eltekintve, bármilyen szolgáltatásod, vagy árud van, szinte biztos, hogy van konkurenciád, és lehet, hogy éppen akciózza a hasonló termékedet, vagy lehet, hogy többletszolgáltatásokat ad. (Erre a konkurenciafigyelés a megoldás)
4: Elképzelhető, hogy nem vagy meggyőző: mivel a honlapodon a szövegeddel adsz el terméket, és szolgáltatást is lehet, hogy nem vagy elég meggyőző vagy nem elég a leírásod ahhoz, hogy a leendő vásárló melletted döntsön. (Erről egy külön cikkben írtunk, kattint ide, és olvasd el)
5: Nincs eladásnövelő tipped: Fogunk mindjárt adni néhányat, mert ha nincs eladást növelő megoldásod (ami a leendő vásárlódat átbillenti a biztos vásárló oldalra) akkor kevesebben vásárolnak majd tőled.
6: Lehet, hogy nem vagy szakértő? Ez egy nagy gond: képzeld el, hogy bemész egy optikába, ahol ki vannak rakva a szemüvegek és te önkiszolgáló módon, segítség nélkül vagy kénytelen kiválasztani a megfelelőt. Most képzeld el ezt úgy, hogy lelkes, szakértők segítenek, és szinte kézen fogva vezetnek a vásárláshoz: segítenek megtalálni a legjobb keretet, a dioptriát, szakmai és esztétikai tanácsokat is adnak. Hol vásárolsz? Akkor lehetsz szakértő, ha blogolsz, ha értékes tartalmat adsz: egy webáruház sosem elég.
5 azonnali eladást növelő tipp, amit te is bevethetsz
1: Zárd ki a fenti 6 hibalehetőséget.
A legfontosabb, hogy a fenti hibákat (ha van) azonnal javítsd ki. Menj végig pontról pontra és foglalkozz vele. Ha elkezded, máris csökkentetted a problémákat, és „minőségi” vásárlókhoz jutsz: olyanokhoz akik éppen a te termékedet keresték, éppen nálad akarják megvásárolni, ezért valószínű, hogy emelkedni fog az eladásod
2: Könnyítsd meg a fizetést
Az emberek nem szeretnek sokáig vacakolni a fizetéssel, gyakran elrettenek ha a folyamat hosszú, és bonyolult, akkor pedig végképp, ha kérdéseik maradnak: a lehető legjobban mondj el mindent, segítsd őket vásárolni, és többet fognak.
3: Legyen minden érthető
Nem, ez nem ugyanaz a pont mint az előző, mert az a fizetésre vonatkozik, ez pedig arra, hogy amikor megérkezik vevőd, egy terméket keresve, legyen minden érthető, egyszerű, könnyen átlátható, gyors: azaz a lehető leggyorsabban találja meg a terméket, és mindent tudjon meg róla egy helyen, mert MOST fog dönteni.
4: Vesd be a marketing-trükköket
Rengeteg, döntést elősegítő marketingtrükk van: onnantól kezdve, hogy az emberek szerint a 4999 az sokkal kevesebb, mint az 5000, egészen odáig, hogy a piros, vagy a halványkék gombra kattintanak többen, vagy melyik „marketingszöveg” hat árjuk jobban (esetleg az apróbb ajándékok) millió trükk van amivel megnövelheted az eladásodat: a marketinges segít neked ebben.
5: Tökéletes kommunikáció
Próbálj meg minél tökéletesebben kommunikálni: mindegy, hogy hirdetésből, vagy organikus találatból tereled a vásárlóidat a webshopodra, honlapodra, törekedj arra, hogy a lehető legpontosabban kommunikálj velük azért, hogy a legtöbben vásároljanak. Ne felejtsd el, hogy nem mindenkinek akarsz eladni-
Ha további szakmai segítségre van szükséged, keress minket, még rengeteg megoldásunk van számodra: