Először is tisztáznunk kellene, mi is ez a SEO. A SEO nem, más, mint Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás. Ennek segítségével érhetjük el, hogy weboldalunk bizonyos szavakra, kifejezésekre a Google találati lista élén szerepeljen.
Google a barátod, de harcolni kell érte, ehhez eszköz a SEO
Nem véletlen, hogy hatalmas a harc a Google találati lista előkelő helyezéseiért, hiszen lássuk be, hogy szerte a világban az emberek a Google első oldalát nézik csak át, egy-egy keresés pillanatában. Ez kevesebb, mint 10 oldal megjelenítését tartalmazza. A második oldalra már csak kevesen jutnak el. Épp ezért a SEO-zás különösen fontos tényezője az online marketing folyamatnak.
Annak érdekében, hogy a weboldalad előkelő helyet szerezzen a találati listában, az oldalad a Google algoritmusaihoz kell igazítani, melyet a SEO eszközeivel tehetsz meg.
Gondold végig azt a tényt, hogy a Google-ban az első három helyen megjelenő weboldalak elviszik a kattintások kétharmadát, és te nem vagy ott. Pedig kitűnő a szolgáltatásod, a terméked, és a weboldalad is messze meghaladja a tökéletesség fogalmát, valamiért mégis a találati lista második, netán többedig helyén kullogsz. Ez pedig hatalmas bevétel kiesést jelent.
A nagyközönség számára a Google algoritmusai nem nyilvánosak, és nem érthető. Azonban több, mint 10 év tapasztalata révén felépült a SEO tudásanyag, melyről két dolog biztosan megállapítható. Működik. És folyamatosan változik.
Ma hazánkban elmondhatjuk, ha keresünk, akkor a Google keresőjében tesszük mindezt. Megfeledkezve az egyéb, kisebb számban használatos keresőkről, mint a Yahoo, a Bing, az Ask.com, natán az Oroszországban egyeduralkodóvá vált Yandex.
A keresés sosem a valós időben történik
Ez akár egy fantasztikus film epizódjának címe is lehetne, ez mégis valóságos. A keresőoptimalizálás során az oldalakat minden esetben keresőmotorok vizsgálják meg, az általuk közölt algoritmusokat pedig eltárolja. Amikor a célközönség – jelen esetben a Google-ban- keresni kezd, ezek az eltárolt adatok eredménye a megtalált weboldal.
Nem létezik biztos hely
Milyen szép lenne, ha azt mondhatnánk, hogy holnaptól tiéd a harmadik hely, ahonnan soha többé senki nem taszíthat le. Ez azonban ennél sokkal bonyolultabb, és lássuk be, időigényesebb folyamat. A keresőmotorok soha nem állítanak be egy-egy kulcsszóra állandó értéket, éppen ezért az adott kulcsszó értéke folyamatosan változik. Ezért van az, hogy a weboldalad pozícionálása is képlékeny lesz. Lássuk be, adott termékre, vagy szolgáltatásra, millió képpen keresnek rá az emberek. Ez nagyban függ az adott ember személyiségétől, preferenciájától, így folyamatos a változás, és a változtatás is.
ON – PAGE SEO
A SEO egyik igen fontos tényezője, melyre mi magunk is hatással lehetünk. Ezek azok a technikai részletek, melyek beállítása a SEO szakember feladata, annak érdekében, hogy a Google előrébb sorolja a weboldalad a találati listában. Ide tartoznak többek között a meta leírások, a mobilbarát felhasználás kialakítása, az SSL helyes létrehozása, sorok és formázások megalkotása, képek és kifelé mutató linkek együttes alkalmazása. Ezekről, és még számtalan tényezőről zenghetnénk, egy azonban biztos, ha az ON-PAGE SEO-t helyesen használod, a találati listában valóban előrébb kerülsz.
OFF-PAGE SEO
A SEO második rettenetesen fontos tényezője, melyet nem hozhatsz létre anélkül, hogy az első tényezők csokrát rendbe nem tetted. Az OFF-PAGE SEO azon tényezők csoportja, melyek már a weboldaladon kívüli tényezők, így ezeket már sokkal nehezebben tudod majd befolyásolni. Annyi azonban biztos, hogy csak akkor tudod kihozni ebből a lehetőségből a maximumot, ha az előbbi tényezőt teljes egészében rendbe tetted, és annak minden lehetőségét a maximumon használod.
Az OFF-PAGE SEO többek között azoknak a külső linkeknek az összessége is, melyek a weboldaladra irányítják az olvasókat más weboldalakról. ÉS itt ismét a Google-nak dolgozol, aki ne feledd, a barátod, hiszen minél több weboldalon jelennek meg a linkek, melyek a te oldaladra irányítják az olvasót, annál nagyobb az esélyed arra, hogy előkelő helyezést érj el a Google találati listában. Ez a SEO tényező azonban nem merül ki csupán a linkekben, bár lássuk be, az egyik legfontosabb tényező. Ezt úgy kell elképzelned, mintha szavaznának a weboldaladra.
Minél több linket néznek meg az oldalon belül, annál népszerűbbé válsz a találati listában is. Épp ezért kifejezetten fontos, hogy elkezd és tökéletesítsd a linképítést. Hiszen rengeteg múlik rajta. De ugyanide tartozik az is, hogy a terméked, vagy szolgáltatásod tökéletesen preferáld az olvasók felé. Ha ugyanis ez megtörténik, sokan olvassák, küldik, nézik, akkor az OFF-PAGE SEO alapvetően magától végzi a dolgát, ellentétben az ON-PAGE SEO-val.
Épp ezért kifejezetten fontos, hogy a weboldalad a termék, vagy szolgáltatások mellett tökéletes összhangban legyen a tartalommal is. Épp ezért szükséges a folyamatos tartalmi frissítés, a horgonyszöveg, és az is, hogy mennyire megbízható a weboldalad.
Közösségi média. Egyszerű és gyors?
És bár a közösségi média nem tartozik bele közvetlenül a rangsorolási tényezőbe, mindenképp fontos szerepet kapott. Nem véletlenül, hiszen a lájkok és megosztások száma valóban képes nem csak közösséget, hanem valódi vásárlói piacot teremteni köréd. Arról nem is beszélve, hogy a Google keresőmotorjai ugyanúgy megtalálják a kellően SEO-zott Facebook oldalakat, tehát ezzel is erősítheted a helyed az élmezőnyben.
Hírlevél
A weboldaladon mindenképp érdemes elhelyezni egy feliratkozási lehetőséget, és azok számára bizonyos időközönként elküldeni egy hírlevelet. Lehetőleg olyat, melynek tartalma érdekes, és nem utolsó sorban lehetőséget teremt, arra, hogy felmenjenek a weboldaladra. Akár egy hírlevélben szereplő termék miatt, avagy egy számukra érdemes információval ellátott blog miatt, a lényeg, hogy az oldaladra hívd fel őket.
Ott érdemes olyan cikkeket generálni, ahol az olvasók véleményeket írhatnak, kommentelhetnek, hiszen minél nagyobb az interakció, annál több olvasót, vásárlót és megrendelőt generál majd a továbbiakban.
A SEO nem működik varázsütésre
Legyen akár nagy, akár közepes méretű a céged, azt mindenképp tudnod kell, hogy a marketing stratégia részét kell, hogy képezze a SEO. E nélkül csak vergődik a weboldal, és korántsem hozzam majd azt a bevételt, bármiről is legyen szó, amire számítasz. Épp ezért azt javasoljuk, ha még nem kezdtél bele, vágj bele mihamarabb. Ugyanis idő. Nem kevés. A keresőoptimalizálás ugyanis minden esetben az elemzéssel indul.
Ha már létező weboldalról beszélünk, ennek a folyamatnak a kezdetén azt figyeljük meg, az oldalba elhelyezett paramétereknek milyen értékekkel bírnak, tehát, hogy a Google keresőmotorja milyen hatásfokkal találja meg az oldalad.
Majd következik a SEO-audit, majd a kulcsszavak ellenőrzése és elemzése. Itt tehát a valós Google kulcsszavas analitikáról beszélünk. Itt már látjuk majd, milyen találati helyezéssel bír az oldalad.
A Google Search Consol hozzájárul ahhoz, hogy teljes egészében láthassuk az oldalad, beleértve az oldal teljesítményét, gyorsaságát (mely látogatói szempontból hihetetlenül fontos), és látjuk majd az apró, megbújó hibákat is.
Le egyszerűsítve a folyamatot, ezután már a kulcsszavak meghatározása szükséges, melyek természetesen folyamatosan változnak, akár a Te szolgáltatásod, árukészleted bővítése miatt, akár azért, mert változik a társadalom struktúrája. Másként, más keresőszavakkal keresik majd ugyanazt a terméket, vagy oldalt, mint eddig.
Egy dolog azonban bizonyos. SEO nélkül az oldal, legyen bármennyire is szép, egyszerű, letisztult, nem hoz majd hathatós eredményeket. Épp ezért érdemes mihamarabb szakértőkhöz fordulni, hiszen minden nap, amit nem a Google első oldalán töltesz, elvesztegetett pénz.