Területalapú hirdetések a TikTokon

Lehet olyan hirdetéseket készíteni a TikTokon, amelyek azokat a felhasználókat érik el, akik a te „vonzáskörzetedben” vagy a te „szolgáltatási területeden” belül vannak. Lépésről lépésre elmondjuk, hogyan kell, mire figyelj oda. 

Ezért jó a terület alapú hirdetés: a geotargeting

Sokat vártunk, míg le mertük írni ezt a csúnya szót, de végre: szóval a geotargeting azt jelenti, hogy a hirdetésedet azoknak mutatod meg, akik egy bizonyos földrajzi határon belül vannak hozzád. Ez sok esetben fontos lehet: például egy fodrászatnak nem érdemes az egész országot célcsoportnak tekinteni, vagy ha van egy szoláriumod ott is valószínű, hogy 10-20-30 kilométeren belülről érkezik a vendégeid 90-95%-a: a legjobb az tehát, ha azok látják a hirdetésedet, akik „elég közel” vannak hozzád. Íme, hogy állítsd be.

Hozz létre új kampányt

Ha van már TikTok Ads Managered akkor lépj be (ha nincs akkor hozz létre egyet) és kattints a Kampány / Létrehozás gombra. Ez után azt kell kiválasztani, hogy egyéni vagy egyszerűsített módot választasz. Az egyéni jobb, mert mindent te felügyelsz, de nem végleges a döntésed mert bármikor meggondolhatod magad.

Most ki kell választanod a célt. Miután meghatároztad a hirdetési célodat, görgess le a Beállítások mezőhöz, itt adhatsz nevet a kampányodnak és állíthatod be a költségvetésedet. Ha az A/B tesztet választottad akkor egyidejűleg 2 hirdetést is futtathatsz és láthatod a különböző eredményeket. 

Hirdetési csoport

Miután létrehoztad a kampányt, a következő lépés egy hirdetési csoport létrehozása. Itt tudod kitölteni a hirdetés adatait; kiválasztod a helyezéseket, meghatározhatod a célközönséget, a költségvetést, az ütemezést, az ajánlattételi módszert is. Ha a hirdetésed célja a konverzió akkor kell egy TikTok pixel (képpont) a weboldaladra. Ez után azt kell kiválasztanod, hogy hol jelenjen meg a hirdetésed (vagy rábízod a TikTokra). 

Innen picit bonyolultabb lépések következnek. 

A következő lépés az automatizált kreatív optimalizálás be- vagy kikapcsolása lesz. A célközönséget a hirdetők azonosítójának (IDFA) és a Google hirdetési azonosítójának (GAID) feltöltésével vagy egy hasonló közönség létrehozásával célozhatod meg.

A DMA geotargeting funkció használatához a helykategóriában ki kell választanod Magyarországot, és a jelölőnégyzet melletti kis legördülő nyílra kell kattintanod. Itt két további legördülő menühöz férhetsz hozzá, amelyekkel szűkítheted a tartományt állam és/vagy DMA-régió szerint, de kiválaszthatsz nem, kor, nyelvek, érdeklődési körök, viselkedés, operációs rendszer stb szerint is célközönséget.

Ha megvan a célközönség akkor beállítod a napi limitet (azaz mennyit akarsz költeni) és a hirdetésed tulajdonképpen készen van: persze, még el kell készítened (vagy már elkészítetted) és fel kell töltened, el kell indítanod és figyelned kell az adatokat (elérést, kattintást, a célt, a megtekintést), hogy később finomhangolhasd, de a hirdetésed csak azoknak jelenik majd meg, akik az általad meghatározott területen belül tartózkodnak.

Segítünk beállítani a TikTok hirdetésedet, kattints és vedd fel velünk a kapcsolatot.