Vajon működik még a szórólap, az offline reklám?

sikeres-szorolapozas1

Tételezzük fel, hogy kapsz százezer forintod, azzal a kikötéssel, hogy kizárólag szórólapra költheted el ezt az összeget. De hogyan lehet hatékony szórólapot készíteni, hogyan lehet minél okosabban elkölteni ezt a pénzt? Ebben a cikkben elmondjuk, és még számtalan megfontolandó ötletet is adunk neked.

A szórólap

Sokan kételkednek a szórólap létjogosultságában, pedig, ha jól használod, akkor egy akár kimagaslóan jól működő és kitűnő ár-érték arányú marketingeszköz lehet. Máris elmondjuk, hogyan lesz hatékony a szórólap.

Illetve mielőtt belefogunk elmondjuk, hogyan nem lesz az.

sikeres-szorolapozas

Amikor nem lesz hatékony a szórólap

Tételezzük fel, hogy van egy cukormentes termékeket áruló boltod. És a már fent leírt 100 000 forintod, amiből akár 10 000 darab szórólapot is tudsz gyártani.

Ha az elkészült szórólapot az utcán veled szembe jövő összes embernek válogatás és gondolkodás nélkül a kezébe nyomod, akkor biztosan nem lesz hatékony. Akkor sem, ha a kerületben (vagy az egész városban, ahol laksz, merthogy 10 000 szórólap elég egy 30-40 000-es városnak) mindenkinek a postaládájába bedobod. És akkor sem lesz az, ha nem érdekes, ha nincs rajta jó ajánlat, ha nincs miért megtartanom.

Hatékony nem lesz, de ettől még eredményes lehet, mert előfordulhat, hogy a rengeteg ember között (aki megkapta) akad néhány olyan, aki nem ehet cukrosat, vagy rajong a cukormentesért, ezért felkeresi majd a boltodat a szórólapod miatt.

De nem így kell (jól) használni a szórólapot!

Így lesz hatékony a szórólap: erre figyelj oda

A (fenti, cukormentes boltot reklámozó) szórólapod akkor lesz hatékony, ha – például – olyan tematikus rendezvényen osztogatod, ahol kifejezetten keresik a cukormentes termékedet. Ha valahogy megtalálod azokat, akik cukormentesen táplálkoznak.

Összegyűjtöttünk neked 5 ötletet, amivel megnövelheted (bármilyen, nem csak a kitalált cukormentes bolt) szórólapjának a hatékonyságát.

1: Találd meg a célcsoportodat!

Minden szórólap szól valakinek, készítetted valakinek. Nagyon egyszerűnek tűnik, mégis nehéz a feladat: annak add oda, azokhoz juttasd el, akiknek szükségük van (vagy szükségük lehet) a termékedre, szolgáltatásodra. Ezeket az embereket azonban meg kell találnod.

2: Legyen értékes az ajánlat.

Olyan ajánlatnak kell szerepelnie a szórólapon, amelyik érdekelheti azt, aki megkapja. Ha nem érdekli, akkor a szórólapod nem kap figyelmet akkor sem, ha a célcsoportod kapja (Például, ha pékséged van és kenyeret árulsz, akkor elvileg szinte mindenki a célcsoportod. Ám ha a kenyered drága, vagy semmiben nem különbözik a másik pék kenyerétől és semmiféle ajánlatod nincsen, akkor miért mennék hozzád kenyérért)

3: Legyen ízléses.

Ez azért fontos, mert alig pár másodpercnyi figyelmet kap a szórólapod, ezért nem lehet áttekinthetetlen, ronda valami. Sőt, azt javasoljuk, hogy ha lehet legyen különleges. A fenti (kenyeres) szórólapod például lehet akár kenyér formájú is és az ajánlat lehet az, hogy hozza el a szórólapot, és féláron adod a kenyeret.

szorolap-minta-2

4: Kevés szöveg, nagy kép, gyors üzenet. 

Ez szintén fontos, másodperceid van átadni az üzenetet. Ne akarj sokat írni, egy szórólapon senkit nem érdekel 3-4 sornál több szöveg.

5: Érd el, hogy ne dobják ki.

Hatékonyabbá teszi a szórólapodat az, ha valahogy eléred, hogy ne dobják ki. Tegyél rá egy QR-kódot, legyen rajta a honlapod, ahol extra ajándékot adsz, vagy akár egy (esetleg több) kedvezménykupon. Lényeg, hogy ne dobják ki azonnal, és beváltsák.

Ha ezeket e fenti szabályokat betartod, akkor lehet hatásos és működőképes. 

Ilyen területen leszel hatékony Nincs egzakt válasz. Nem mondhatjuk, hogy a szórólapod biztosan hatékony lesz, ha például szánkót árulsz, vagy utazási irodád van, ahogy azt sem, hogy a szórólapod nem lesz hatékony akkor, ha sört árulsz.

Legfrissebb bejegyzések