Tervezd meg a saját weboldalad!

weboldal_megjelenése

Egy jól megtervezett honlap olyan, mint egy hatásos belépő. Felkelti a figyelmet, megragadja, megtartja. Ha jól építettük fel, az ott nézelődőkből ügyfelek lesznek. A pozitív felhasználói benyomás erősíti a cégünkbe vetett bizalmat, a márkánkat, és növeli az ügyfélkörünket.

Akár mi magunk próbálkozunk egy weboldal megalkotásával, akár megbízunk ezzel egy szakembert, nem árt, ha előtte alaposan átgondoljuk és rendszerezzük, mire is lesz szükségünk.

Célközönség

A célközönség ismerete nagyban hozzájárul az oldal kialakításához. Ha ismerjük a leendő ügyfeleinket, akkor célzottabban és hatékonyabban tudjuk megfogalmazni az üzeneteinket, ennek megfelelően osztjuk fel a tartalmat, olyan képi- és színvilágot választunk, amit jobban preferálnak.

Weboldal funkciója

Avagy milyen céllal hoztuk létre az oldalunkat. Egy online áruháznál más funkciógombokra, más menüsorra van szükség, mint egy szabadulószoba honlapjának.

Webdesign

Nem is kell magyarázni. ha nem tetszik első blikkre az oldal, akkor a cégünkről, rólunk is megvan a vélemény. A továbbkattintás nem vesz igénybe sok időt. Nekik ingyenes a továbblépés, nekünk viszont egy elhalasztott lehetőség mindenki, aki nem marad az oldalunkon. Az oldalunk képi világa, színhasználata jellemez minket, amit az oldalunkról gondolnak, azt rólunk gondolják. Ha letisztult, energikus, ötletes, akkor ezeket a tulajdonságokat a vállalkozásunkkal is azonosítják. Emiatt a cég arculati elemeinek, nézeteinek összhangban kell lennie az oldalunkkal. Inspirációnak használhatjuk a konkurenciát, de ne másoljunk. Legyünk eredetiek.

weboldal_megjelenése
weboldal_megjelenése

Weboldal tartalma

Az információk miatt jut el valaki a honlapunkra. Tehát mi legyen rajta mindenképpen? Információ, tartalom. Lehetőleg annyi, amennyire egy lehetséges ügyfelünknek szüksége van. Az információt persze csak akkor érik el, ha megfelelően rendezett és átlátható az oldal. Ha termékekkel foglalkozunk, akkor leírás a termékekről, felhasználásokról. Ha szolgáltatással, akkor szintén legyünk körültekintőek a weboldal megtervezése során.

Az sem mellékes, hogy a tartalmat hogyan írjuk meg. Ezért nem árt ismerni azokat, akik valószínűleg ellátogatnak az oldalunkra. Ha fiataloknak szól, megint más stílust használunk, mint ha mondjuk orvosi konferenciákat szervezünk.

Ha ismerjük a látogatóinkat, nagyjából tudjuk, mikre kíváncsiak, mi érdekli őket elsősorban, és ezekre kérdés feltevés nélkül válaszolhatunk.

Milyen módon tudunk kapcsolatba lépni az olvasóinkkal? Még a tervezés kreatív fázisában döntsük el, legyen-e regisztráció, vagy hírlevél feliratkozási lehetőség? Blog?
Az olvasóink hogyan érhetnek el minket? Legyen üzenetküldő ablak? Kommentelési lehetőség? A döntést a saját kapacitásunkra alapozzuk, mennyit tudunk majd az adott opcióval törődni. A kommentekre minél előbb válaszolni kell. A blogbejegyzések sűrűsége szintén rajtunk áll.

Keresőoptimalizálás

Ha megfelelő tartalmunk van, és azt rendszeresen frissítjük, akkor a keresőmotorokban, mint például a Google, egyre előrébb araszolhatunk. Ez azt jelenti, hogy ha rákeresnek valami olyan szóra, termékre, szolgáltatásra, stb, ami minket is jellemez, ott leszünk a találati listában. Nem mindegy persze, hogy hol. Minél előrébb, az nekünk annál jobb. Ha frissítjük a tartalmat, és egyre többen olvassák az oldalunkat, ez az előrelépegetés sikeresebb lesz. Tehát a weboldal megtervezésekor, a tartalom megírásakor, a képek kiválasztásánál a keresőoptimalizálási szempontokat is vegyünk figyelembe.

Analitika

Ez feltétlenül szükséges. Ha tudunk mérni, akkor hatékonyabban tudunk továbblépni. A többi tartalom megírása, vagy közzététele is a legoptimálisabban történhet. Ha mérjük, hogy melyik terméknél/menüpontnél időztek el a legtöbbet, akkor valószínűleg az a téma elég érdekes ahhoz, hogy több blogbejegyzés szülessen, tegyük közzé a legújabb híreket adott témában. Az elemzések segíthetnek az oldal optimalizálásában is, mit és hol kell változtatni, fejleszteni.

Weboldal fejlesztés

Egy kész és már működő, jól megtervezett, optimalizált weboldallal még nem fejeztük be a munkát. Az analitika segítségével folyamatosan elemeznünk kell. Új tartalomnak is kell az oldalra kerülnie. Figyelemmel kell követnünk egyéb változásokat is: például a keresőoptimalizálás, vagy a fizetett AdWordshirdetések terén is történtek változások. A világ is változik. Új termékek jelenhetnek meg, a szolgáltatásaink is változhatnak, a célközönség igényes is változásban van. Mind újabb és hatékony lehetőségek bukkannak fel, amelyeket ha ügyesen használunk, még jövedelmezőbbé tehetjük a vállalkozásunkat. Az új kihívásokra új válaszok kellenek.

Online marketing

Az új honlap egy nagyon örvendetes dolog a cégünk életében. Ám mindössze attól, hogy már online is megtalálhatóak vagyunk, a megrendeléseink/ügyfeleink száma még nem fog automatikusan megnőni. Ugyanakkor arról se feledkezzünk meg, hogy az online marketing nem a weboldalunkat fejlesztő cég feladata. Ahhoz, hogy a látogatók meg is találjanak minket, lehetőleg minél többen, aktívan kell használni bizonyos marketingeszközöket.

Legfrissebb bejegyzések