Itt egy kis útmutató, hogy keltsd fel újra a figyelmüket, hogy majd újra vissza jöjjenek hozzád
Mindannyian tudjuk, hogy sokkal drágább új ügyfelek figyelmét felkelteni, mint megtartani a már meglévőkét. Területenként változhatnak a számok, de akár 5-ször drágább lehet új ügyfeleket szerezni, mint a meglévőket ápolni.
Először keltsd fel a figyelmüket.
Állapítsd meg, hogy mi lehet a fő érdeklődésikörük és annak megfelelően találj ki egy tevékenységet, amellyel újra bevonod őket. Például, ha az új termékekről vizuálisan szeretnek informálódni, akkor esetleg érd el őket egy videó bemutatóval.
Határozd meg a szerinted leghatékonyabb csatornát és célzott üzenetekkel emlékeztesd őket a termékeid, szolgáltatásaid előnyeire.
Figyelj a tartalomra!
Miután megtaláltad a legjobb csatornát, helyezd a hangsúlyt a tartalomra. Például írj Blogot,e-könyvet, vagy esettanulmányokat, hogy kialakítsd a hűséget feléd.
Készíts felmérést az ügyfélkörödben és az adatokat használd fel a tartalomhoz. Az ügyfél szeretné tudni, hogy a céged tényleg tudja, hogy mit csinál és érti a dolgát. Olyan termékeket és szolgáltatásokat nyújt számukra, ami illeszkedik az ő problémájukhoz.
Légy találékony!
Minden megnyilvánulásod legyen céltudatos. Mindig találj időt arra, hogy átgondolod melyik tartalom lesz a legkedvezőbb és a legértékesebb az ügyfeleidnek. Ha lehetőséged van arra, hogy visszaszerezz egy ügyfelet, ne halogasd, csinálj mindent a legjobban és használd ki, mert nem biztos, hogy lesz rá alkalmad többször.
Néha még az ügyfél sem tudja, hogy mit szeretne, ezért neked meghallgatnod, hogy megtaláld a legjobb megoldást a számára. Ha látja, hogy foglalkozol vele, tudni fogja, hogy elkötelezett vagy.
Mindig kérj visszajelzést.
Mi történik akkor ha betartod az eddig leírtakat és még mindig nem szerezted vissza az ügyfeledet? Tudd meg, hogy mi történhetett!
Tanulhatsz a hibáidból, kérj visszajelzést és pótold a hiányosságaidat.
Ez lehetővé teszi, hogy az ügyfelek tudják, hogy még mindig érdekel a véleményük.
Az ügyfelek visszaszerzése nem könnyű feladat, de kellő odafigyeléssel és a megfelelő eszközökkel sikerrel járhatunk. Az ügyfelek megtartása a siker egyik alapfelétele. Ha követed ezeket a lépéseket talán segítségedre lehet ebben.
Sok sikert kívánunk az ügyfeleid megtartásához és vissza szerzéséhez!